Gratis Training

Sterk tijdens en na je zwangerschap

Gecertificeerde en
professionele begeleiding

Sporten in Zwolle:
Park de Wezenlanden

Trainen tijdens of na je zwangerschap: waarom?

Loop je hier tegenaan?

❌ Je bent bang verkeerd te trainen en mist professionele begeleiding;

❌ Je hebt weinig energie nu je zwanger bent;

❌ Je vindt het moeilijk om sport weer op te pakken nu je bevallen bent;

❌ Je hebt huis geen ruimte en materiaal;

❌ Je wil graag samen met anderen sporten;

❌ Eindeloze sportschool abonnementen.

Dan hebben wij de oplossing!

✅ Sterk tijdens en na je zwangerschap.

✅ Goed voor jou en je baby

✅ Trainen op je eigen niveau;

✅ Herstel op een verantwoorde manier

✅ Gecertificeerde begeleiding;

✅ Sporten in de buitenlucht;

✅ Abonnement maandelijks pauzeren of stopzetten.

Gefeliciteerd, je bent zwanger!

Door vanaf nu te trainen bij Tough Mom zorg jij ervoor dat je verantwoord fit blijft.
Dit doe je niet alleen voor jezelf, maar ook voor je baby!

Verschillende onderzoeken tonen aan dat erg belangrijk is dat je juist nu blijft bewegen.

De meeste gezondheidsvoordelen worden behaald als zwangere vrouwen een combinatie doen van cardio- en krachttraining. Het vermindert de kans op ernstige complicaties zelfs met 40 procent. Ook verhoogt sporten tijdens de zwangerschap de kans op een snel herstel na je bevalling.

Door te sporten houd je jezelf gezond en fit en houd je je energielevel op peil. 

 

Bij Tough Mom train je heerlijk in de buitenlucht, gezellig samen met andere zwangere of net bevallen vrouwen en onder professionele begeleiding. Zo wordt er bij Tough Mom bijvoorbeeld rekening gehouden met (het vermijden van) druk op de rechte buikspieren, hartslag, ademhaling, lichaamstemperatuur en het vermijden van explosieve bewegingen.

Vanaf wanneer?

Het is verstandig om, zodra je weet dat je zwanger bent onder begeleiding te (blijven) sporten. Zo richt je geen schade aan in je lichaam, maar versterk je het zelfs!

Tot wanneer?

Tot aan je bevalling kun je blijven sporten.

Heb je complicaties? Overleg dan met je trainer en/of verloskundige.

Gefeliciteerd, je hebt een baby gekregen!

Je lichaam moet herstellen van de bevalling, en tegelijkertijd moet je veel tillen en dragen.

Je spieren kunnen daarom wel wat extra kracht gebruiken.

Bij Tough Mom is er veel aandacht voor de juiste houding en uitvoering van de oefeningen. Juist op dit moment in je leven is dat extra belangrijk, omdat je lichaam nog kwetsbaar is.

Naast krachtopbouw kun je bij Tough Mom werken aan je conditie zonder high-impact bewegingen; met rennen en springen kun je beter even wachten om blijvende schade aan je bekkenbodem te voorkomen.

Heerlijk om in de buitenlucht te blijven sporten tijdens je zwangerschap, onder begeleiding van Silvia. Iedere keer weer een effectieve workout, afgestemd op de fase van je zwangerschap.

Geplaatst door Esther Schut op Zondag 28 maart 2021

Bij Tough Mom train je heerlijk in de buitenlucht, gezellig samen met andere zwangere of net bevallen vrouwen en onder professionele begeleiding.

Omdat je buik en bekkenbodem druk moeilijker kunnen opvangen is er ook veel aandacht voor de juiste techniek wat betreft ademhaling.

Door te starten met trainingen Tough Mom werk je aan lichamelijk herstel op een verantwoorde manier.

Vanaf wanneer?

Neem na je bevalling veel rust en neem de tijd om de impact ervan, zowel mentaal als fysiek, te verwerken.

Over het algemeen kun je vanaf 6 weken na een vaginale bevalling, en vanaf 8 weken na een keizersnede weer starten met sporten.

Tough Mom helpt je om je kracht en conditie geleidelijk weer op te bouwen, en houdt rekening met fysieke klachten en een zwakkere bekkenbodem en core.

Tot wanneer?

Tot hoelang na de bevalling ben je herstellende? Over het algemeen is de regel: 9 maanden zwangerschap, en 9 maanden herstel.

Maar ook ná 9 maanden na je bevalling ben je welkom bij Tough Mom. Het is helemaal niet uitzonderlijk dat je meer tijd nodig hebt.

Jij bepaalt uiteindelijk zelf wanneer je helemaal hersteld bent van je bevalling en je klaar bent voor reguliere sportlessen.

Over Tough MoM

Tough Mom is onderdeel van Tough Love. Vier keer per week biedt Tough Love een Bootcamp /  Outdoor Circuit Training aan waarbij zowel kracht als uithoudingsvermogen wordt getraind.

De trainingen van Tough Mom zijn ook outdoor en speciaal voor vrouwen die zwanger, of herstellende zijn van hun bevalling.

Tough
12 jaar, 2 uitzendingen en ontelbare nachten in de kou… Tough staat voor militaire ervaring, doorgaan waar je anders gestopt was. Tough zorgt ervoor dat jij er net dat extra schepje bovenop doet en daardoor beter traint. Tough betekent hard werken, zweten en genieten.

MoM
Moeder worden is één van de meest bijzondere gebeurtenissen in je leven. Voor het eerst of niet, dat maakt niet uit. Er groeit een kindje in je. En voor je kindje doe je alles. Je geeft alles.

Tough Mom helpt jou ook alles te geven bij het sporten. Heb je het gevoel van ver te moeten komen, heb je klachten of ben je bang iets verkeerds te doen? Bij Tough Mom wordt daar rekening mee gehouden en train je met vrouwen die hetzelfde meemaken.

Gratis Training!

Vul het contactformulier  in om je op te geven voor de GRATIS proeftraining en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Je mag ook een WhatsApp bericht sturen met je vragen!

De trainingen zijn op:
dinsdag van 19.00 tot 20.00
zaterdag van 10.00 tot 11.00 uur

Park de Wezenlanden in Zwolle.